Peticija za reguliranje obveza koncesionara na pomorskom dobru

Bodul

/ #35

2013-02-07 17:18

Uzasnut idejama nasih zakonodavaca, naprosto sam se morao
oglasiti. Unaprijed se ispricavam zbog duljine teksta.

Koncesionar dobiva kroz koncesiju pravo da koristi odredjeni akvatorij
za privrednu djelatnost. Smisao svake privredne djelatnosti je da
proizvodi neka dobra i/ili usluge i prodaje ih zainteresiranim
kupcima. U ovom slucaju dobro ili usluga jest bova sa sidrenim blokom
na koju cu zavezati svoj brod i to je usluga koju sam voljan
platiti. Prihvacam da je u podrucju pod koncesijom zabranjeno sidrenje
svojim vlastitim sidrom, ali mi je posve neprihvatljivo da se takvo
sidrenje moze naplatiti, stavise izrijekom se navodi kao usluga(??). U
analogiji, neko tko ima koncesiju za vadjenje ugljena, vadi ugljen i
prodaje taj ugljen. On ne naplacuje koncesiju nego ugljen. Jasno je da
nitko drugi nema pravo vaditi taj ugljen, pa cak niti biti u podrucju
ugljenokopa. Dakle bilo bi razumljivo da koncesionar naplacuje
dobro/uslugu a ne koncesiju. U ovom specificnom slucaju osjecam da bi
nesmetani prolaz kroz podrucje pod koncesijom trebao i dalje ostati
nesmetan, uz standardnu odgovornost zbog moguceg dodira/sudara.

Iz gore recenog odmah izlazi da koncesionar ne moze imati nikakvih
prava izvan podrucja obuhvacenog koncesijom. Stavise, pitam se kako se
moze ogranicavati pravo na opce pomorsko dobro - osim koncesijom? U
svakom slucaju ponasanje u podrucju izvan koncesije treba biti
odredjeno tako da brodovi koji u njemu sidre koristeci svoje sidro ne
ugrozavaju brodove na bovama. Smisleno bi bilo reci da brod na
vlastitom sidru ne smije niti u jednom trenutku uci u podrucje pod
koncesijom, a na drugoj strani, koncesionar se treba pobrinuti da
brodovi na bovama niti u jednom trenutku ne izadju izvan podrucja pod
koncesijom. To podrazumijeva da podrucje pod koncesijom bude jasno
oznaceno plutacama i, po potrebi, oznakma na kopnu, tako da svatko
jednim pogledom moze ustanoviti da li zasao u 'krivo' podrucje. Stanje
na terenu ovisi o mnogim cimbenicima (vrijeme, iskustvo kapetana,
guzva u uvali, ...), ali problem se ne moze rjesavati tako da se u
krugu od 300 (ili koliko god metara) nekom nesto brani. Svatko je
odgovoran za sebe i u krajnjem slucaju ce odgovarati na sudu. Nadalje,
ne vidim niti jedan razlog da se malim bodulskim brodovima koji gaze
metar ili manje i vezuju se na metar, dva od kraja, brani pristup
obali i vezivanje za obalu, osim ako i sama obala nije pod
koncesijom. Naravno i dalje vrijedi gore predlozeni princip
'neulazenja'.

Sve u svemu postojeci prijedlog je krajnje neobican. Nejasno je samo
da li je proizvod posvemasnjeg neznanja ili posvemasnjeg pogodovanja?