Peticija za reguliranje obveza koncesionara na pomorskom dobru

more

#51 Re:

2013-02-08 20:35

#47: -

Potpuno ste u pravu u vezi onoga da godišnje plaćate 10.300 EU i k tome još dodatno plaćate vez u nekoj bolje zaštićenoj uvali bez garancije da je ponuđeni vez sigurniji od vašeg sidra. Tu me još nešto zabrinjava, a to je kratkovidnost našeg ministarstva turizma. Ono na puna usta propagira razvoj investicija u turizmu. Dakle na obali u vidu hotela restorana i slično. Da li bi investirao u takve objekte kada bi se gostima ograničavala mogućnost korištenja mora? Ne bi, kao što, praktički, ne postoji robna kuća koja naplaćuje parking svom kupcu. Ako smo platili marinu, hotel i slično kao i pomorsko dobro da bi se nauživao mora, onda nije pametno da nam se to onemogućava raznim primitivnim ponižavajućim kratkovidnim smicalicama. To što koncesionar navodi da s tom djelatnošću hrani porodicu je točno, ali bi još točnije bilo da bi i on i još puno drugih više zarađivali u novim turističkim objektima.

Marchi

#52 Ponudba povpraševanje

2013-02-08 22:24

Izogibam se koncesijskim zalivom, zaradi previsokih cen in neprijaznih upraviteljev. Plačam marino, dovoljenja, šnicel in pivo v oštariji na obali. Za svoje sidro ne mislim plačati nikomur. Hodim na vez pred restavracije, ki nudijo brezplačen vez za svoje goste ;)

Gost

#53 Hodim na vez pred restavracije, ki nudijo brezplačen vez za svoje goste ;)Re: Ponudba povpraševanje

2013-02-08 23:57

#52: Marchi - Ponudba povpraševanje

A da li vlasnik restorana plaća koncesiju za taj dio obale? Sumnjam! Opet nedorečenost zakona ili uzurpacija prava.


Gost

#54

2013-02-09 11:05

poštovani.trenutno nisam u tijeku svih ovih zakonskih nebuloza,ali sam već prošlu i pretprošle godine MMPI-U slao dopis da uz spisak koncesioniranih sidrišta i njihovih koordinata objave i karte tih istih sidrišta sa precizno izcrtanim akvatorijem pod koncesijom.vidim da neka sada to imaju a za svih pedeset i nešto neznam.također bi svi ti podaci uključujući cijene ,obveze i slično trebali biti češće ažurirani tako da nekog datuma početkom sezone imamo fiksne vjerodostojne i mjerodavne podatke za npr. period do kraja te sezone.time bi se olakšalo ratovanje sa lokalnim šerifima i lažnjacima kakve ima skoro svska malo bolja uvala u lijepoj našoj.pa plačamo foniju,pomorsko dobro,svjetlarinu,cestarinu u cijeni goriva,boravišnu pristojbu po dužini plovila i tko zna šta još.pozdrav
Marchi

#55 Re: Hodim na vez pred restavracije, ki nudijo brezplačen vez za svoje goste ;)Re: Ponudba povpraševa

2013-02-09 12:10

#53: - Hodim na vez pred restavracije, ki nudijo brezplačen vez za svoje goste ;)Re: Ponudba povpraševanje

Še to se manjka, da bodo oštirji morali plačati koncesije (ki so previsoke). Potem bo promet padel tudi njim.

Previsoke cene, slab odnos do turista = nezadovoljen turist = porabi manj denarja in išče druge destinacije

Normalne cene, prijazen gostitelj = zadovoljen turist = porabi 3x več denarja in se vrača

MrEventum

#56 Re:

2013-02-09 22:05

#47: -

Reply na snimak objavljen na youtube.com:

Zbog stajanja i vezivanja na bovu radi kupanja ili ručka nikad nisam imao problema, dapače, došli bi pitati hoćemo li noćiti ili idemo dalje i to je bilo to... Uvijek vrlo kulturno i ljubazno, kao što sam i ja pristupio i razgovarao s njima.

Način i ton razgovora onoga koji je u ovom snimku komunicirao s koncesionarom odaje dozu arogantnosti za koju nema potrebe jer uvijek isprovocira sukob ili nemilu situaciju.

Onima kojim se ne sviđa prihvatiti određena pravila neka odu u Italiju, Grčku...

Kako je ja shvaćam ova peticija ne osporava koncesionaru provođenje pravila sukladno koncesiji koju je dobio, nego ima za cilj ograničiti primjenu tih pravila samo i isključivo na područje pod koncesijom, kao i jasno definirati usluge, odnsono odgovornosti koncesionara na koncesijkom području.

Iskreno, ja ne želim da se netko sidri na području koncesije i pet metara dalje od bove na koju sam vezan... ni uz plaćanje, a niti besplatno. Hoću maksimum mira koliko mi to vez na bovu dopušta, te ne želim doći u situaciju kada pusti sidro upustiti se u traženje krivca za eventualno nastalu štetu udarom tog plovila u moje koje je na bovi.


Gost

#57

2013-02-10 02:38

Podupirem to što ste počeli i zhvaljujem vam.....
more

#58 Re: Re:

2013-02-10 23:31

#56: MrEventum - Re:  

 Potpuno ste u pravu što se tič glavnog cilja peticije. Nadodao bi još samo to da se zakonski propiše da se na dobro vidljiv način označi područje koncesije.

S. M.

#59 Re: Re:

2013-02-11 00:55

#56: MrEventum - Re:

Na Kaprijah smo se želeli po jadranju ohladiti v morju precej stran od boj vsekakor tako daleč, da nikogar nismo ovirali. S čolnom je prišel "koncesionar" in na nas že od daleč pričel kričat in nas naganjat tako, da mu nismo uspeli niti pojasniti, da se želimo samo skopati in nadaljevati. Vsi smo bili šokirani in res je žalostno, da se taki izpadi kot vidim dogajajo vse preveč navtikom. O podobnih primerih so poročali tudi sosedje v marini., zato popolnoma podpiram to peticijo in sem jo tudi podpisal. Zadeve se morajo doreči in urediti, da se podobne neprijetnosti ne bodo več dogajale. Lep pozdrav S.M.


Gost

#60

2013-02-11 10:27

samo naprijed...

Gost

#61

2013-02-11 10:47

Pitam one koji su ovo sastavili, kako bi se auto parkirao ? koliko ima "pojasa"

Gost

#62

2013-02-11 21:02

Pogledajte kako to rade Grci.

Gost

#63 koncesionar2

2013-02-12 11:40

Slažem se sa kolegom da nije sve crno bjelo. Ne slažem se sa ovih 300 metara ali treba i nas nekako zaštititi. Svatko tko zna kako se sidri zna da na 15 m dubine gdje mi je rub koncesije kad utopiš sidro pri okretanju vjetra ući ćeš poprilično u moju koncesiju. Imam 30 bova i sezoni budu pune i još ih 20 bude oko koncesije pa znan o čemu govorim. Svima izlazim u susret i izbjegavn sukobe ali pojedini ljudi nemoguće bahati i nedokazivi a da ne govorin o nautičkim sposobnostima. I što se mene tiče kod masnog naplaćivanja bova . 40 posto ide za državu . koja mi je smo dala kvadraturu i počela naplaćivati. niko te ne pita koliko stoji postavljnje sidrišta, čistoća... itd. I vjerujte mi prije sam vozio jahtu i prosao cjeli jadran većinu problema u marinama i sidrištima uzrokuju nesposobni nautičari.

Gost

#64

2013-02-13 15:19

Riješiti komunalne vezove srednjeg i južnog Jadrana.
Vlasnici malih plovila nemaju šanse opstati cjenikom Marina(čiji rad zimi je KATASTROFA)

Gost

#65

2013-02-14 15:01

Kakvih usranih 300 metara ? Murinzi, bove i to je to. Ode muring zbog lošeg konopa, koncesionar plaća štetu i to je to. A ne da bez para riskiram brod i ljude na njemu jer nemamo za muring, a 300 metara dalje više nema vale. MRŠ stoko u vladi i okolo.
gost

#66 Re: koncesionar2

2013-02-14 15:05

#63: - koncesionar2

Siroče jadno, 40% ti uzmima država, a sa ovih 60% se ne može zaraditi ? Ulaganja su ti ogromna ?

narog

#67 Re: Re:

2013-02-15 20:32

#56: MrEventum - Re:

"...Način i ton razgovora onoga koji je u ovom snimku komunicirao s koncesionarom odaje dozu arogantnosti za koju nema potrebe jer uvijek isprovocira sukob ili nemilu situaciju. Onima kojim se ne sviđa prihvatiti određena pravila neka odu u Italiju, Grčku..."

Znači treba biti super ljubazan prema koncesionaru pa te možda neće tjerati. Na ovom snimku je evidentno da, pomoću ovog propisa od 300 metara, koncesionar maltretira ljude na brodici i tjera ih na otvoreno more. Obala je poprilično daleko, ne čini se da su oni sidrili među bovama. Ovaj snimak je dosljedan prikaz rezultata takvog propisa, što znači; gumenjak i ajmo, reket :) A kome ne sviđa nek ide dalje, mi smo svoji na svome a vi ste ionako dotepenci :) Oćeš baciti sidro - može ali kod Jabuke :)

alga

#68

2013-02-17 01:09

svi komentari i peticije imaju svrhu sve raditi za ne platiti.vi koji se nazivate nautičarima dobro proučite pomorske bzakone ,pa ćete shvatiti zašto služi osobno sidro,valjda za nevolju,a ne za besplatno kupanje i to baš u najatraktivnijim valama i tamo gdje je koncesija,ali nije se štos kupati tamo gdje nikog nema,nije interesantno.A što se tiće zaštite našeg mora dobro ste ga izrovali sa svojim sidrima,uništili floru i faunu,a da ne govorim o otrovnim algama.Primjer,jedna periska ima razvojni ciklus 30 godina,zakonom je zabranjena dirati,a vi sa svojim sidrima jednostavno je slomite.Koncesije i bove su upravo zato da se zaista zaštiti podmorje.SVE UĆINITI ZA NIŠTA NE PLATITI!!!
zakon

#69

2013-02-17 01:24

gospodo nautičari! bunite se da trebate svašta platiti,a oni turisti koji su u apartmanima isto tako moraju sve platiti kao i vi i javnu plažu moraju platiti,a vi se kupate gdje god želite,imate plovni apartman pun svega i svačega.mogu li ja doći npr,u Sloveniju ili Austriju na neko skijalište i kazati da je snijeg javan.ako vi kažete da je more javno.O ćemu vi to pričate,slažem se s predhodnikom,svi bi na Jadranu besplatno ljetovali,sve je skupo.Nažalost da najveći nered uvode skiperi i valsnici čartera koji itekako dobro zarađuju,a sada se bune jer su 20 godina radili crni čarter,a sada se napokon uvodi red.Slažem se ministrom i Vladom treba još više uvesti reda,neba đabe ni u babe!!!
Baya

#70

2013-02-17 12:23

Ova dva zadnja gornja komentara (#68, 69) ne doprinose ničemu, izazivaju nepotrebnu ljutnju i iskazuju isključivost. Da ne kažem i bezobrazluk, kao da ih je pisao jedan te isti "meštar".
Između parkirnog mjesta (koje je netko asfaltirao i iscrtao), bove (koju je netko nekako postavio i usidrio) razlike nema, ako je pod naplatom treba biti plaćeno i to nitko ne spori. Druga je sad tema pristup jednih prema drugima, neke dodatne usluge koje se mogu ponuditi (odvoz smeća, dostava novina, kruha, vode u bocama...), kulturn ili bezobrazno. Kao nautičaru mi neće pasti na pamet da sidrim unutar koncesijskog područja (ako ima mjesta i dopušteno je) ili koristim bovu besplatno. No isto tako mi neće pasti na pamet plaćanje mog sidra van područja koncesije, a pogotovo ne ako nema slobodnih bova. Nek se onda postavi neka razumna "tampon zona" od ne znam, 20 metara ili još bolje dvije dužine broda od granica koncesije, 300 metara je presmiješno.
No ima i dobrih primjera među koncesionarima, na Vrgadi je prošle (2012.) godine oko 15 sati čovjek došao, pristojno pozdravio i pitao da li imamo namjeru noćiti. Odgovorio sam da nemamo, on je rekao u redu, za sat do dva ću krenuti u naplatu za noćenje pa vas molim da do tad oslobodite bovu, za nekog drugog. Tako je i bilo, i sve u redu. Da smo ostali, platili bi i opet u redu.

Gost

#71

2013-02-17 12:36

Sramota!
Podilaženje koncesionarima koji mogu uzeti 10m2 uvale u koncesiju, staviti jednu bovu i zabraniti da se itko sidri u toj uvali. To se zove tiha prodaja naše obale.

Gost

#72

2013-02-17 12:56

Slazem se da treba unovciti koristenje naseg mora i zastiti ga. Ali za to treba pruziti nekakvu uslugu za uzvrat. Ako je to siguran vez na bovi (i garancije koje idu uz to) - OK. Pa ko voli - nek izvoli. Ako je to naplacivanje ulaza u valu (a ovo to jeste) - onda je to bezobrazluk. Ovce se ne deru nego sisaju. Poslije cemo se cudit gdje su nam ovce...

Gost

#73

2013-02-17 14:32

Da nema toliko čartera u nautici i slovenaca, kojih je za predgrađe nekog Muenchena i zauzimaju 50% turista "u ljepoj vaši" i obali, bilo bi loše za HR turizam.  Ovaj pruža prljavu obalu (ima izuzetka), neljubazne ugostitelje (i tu ima izuzetka, kad dovoljno potrošiš), skupu hranu ( sa tri mjeseca rada, treba preživjeti godinu) naplatljiv vez maltene svugdje.

A vale su od "boga" stvorene, mol je uradjen vrijeme Marije Terezije, ga je neki ponton na obali, za gumenjake, da možeš doči trošit - nema. Da si ga slučajno stavio na mjesto, gdje neko ima svoj privremeni parking ... to ne ide na internet.


Da ne zaboravim, neko je tražio mape, kje su koncesije; evo tu mapa cijele Hrvatske obale sa zvaničnim i nezvaničnim (crnim) koncesijama.
evo to http://www.wosamma.at/bojenfelder/map.php na stalno su ažuriranoj stranici.

Ima i stranicama sa trgovinama, bankama ....

Neka idemo dalje ? Da i idemo, jer tamo si gospodin turista i ne kasica prasica, koju treba izprazniti.

Podupirem peticiju !


Gost

#74

2013-02-17 19:01

stari skiper

#75

2013-02-17 21:50

Na nekim bovama je jako opasno nočiti jer su napravljene kako se kome činilo. Bove kod Suska ako okrene na buru su jako opasne in ne pružaju nikave sigurnosti. Tamo nikad ne bi nočio čak i ako mi plate. Pre skoro deset godina su bile u zaljevu Pantera postavljene bove među prvima na jadranu. Bile su poprilično popunjene. Prognoza je bila jako loša. Odlučili smo sidriti i pustiti sav lanac (60m). Došla je nevjerojatno jaka nevera neobičnog smjera i za samo nekoliko minuta pobacalo sve brodove zajedno s bovama na kamenu obalu. Ljudi su vikali u pomoč i bila je nepopisiva panika. Poslije nevere kad su vidjeli šta se desilo tadašnji koncesionar je na silu čak uz protivljenje nekih vlasnika brodova snažnim ribarskim brodom zahvatio konop bove i odvukao brodove s obale na silu. Nekoliko brodova je slalo pozive u pomoč jer su bile na brodovima i familije s djecom a u brod je počela ulazit voda. Do jutra su sve brodove panično izvukli s obale kako se ne bi saznalo što se zapravo desilo. Svi koji smo bili na vlastitom sidru prošli smo neveru bez ikakve štete ili veče opasnosti.

Svaki pomorac sa barem malo iskustva zna , da je najopasnije biti vezan na kratko kad more pokaže svoju moč, jer takav sidreni sustav nema mogučnosti amortizirati snažne trzaje i prije ili kasnije nešto pukne ili popusti betonski blok. Čak i ako se stavi ogromne blokove i ogromne konope onda če počupat bitve na brodu ili slomit čitav pramac kako se desilo italijanskom nautičaru u augustu 2005 u Rovinju za vreme jedne od največih nevera u Istri. Tu istu neveru sam prošao kao jedan rijetkih bez ikakve štete opet na vlastitom sidru sa maksimalno puštenog lanaca. Možete pogledat u izvještajima koliko je bilo tad oštečenih plovila čak u marini. Adekvatno sidro i lanac su najpouzdaniji način pogotovo za ekstremne situacije. Ako vidim, da dolazi loše vrijeme ili nevera onda nikad ne nočim na bovama jer su rijetko kdje dobro postavljene i sigurne. Mogu pohvalit jedino bove na Iloviku koje redovito upotrebljavamo jer tamo je područje zaštiteno od juga i bure. Čak nevera tamo ne napravi jako more. Svugdje drugdje je jako upitna sigurnost. Zakonskim propisom slati sve nautičare, na bove za koje koncesionar ne odgovara, niti za njihovo postavljanje postoje ikakvi standardi ili propisi jako je neodgovorno. Pitam se, ko če odgovarat kad se (nedaj bože) desi koja tragedija.
Zakon koji je na snazi odraz je opčeg stanja u državi. Vidi se, da je donesen bez ikakve strokovnosti, samo radi zaštite pojedinih interesa i kao takav mora biti obavezno promijenjen, dopunjen ili još bolje ukinut jer ne rješava ništa.